De Yoga lessen

In mijn lessen daag ik je uit je lichaam (weer) te leren voelen. Je krijgt praktische tips om tijdens de les en in het dagelijks leven je houding te verbeteren.

Elk lichaam is anders daarom geef ik individuele aanwijzingen. Individuele les in de groep. De houding moet zich aanpassen aan jou lichaam in plaats van andersom! Kom juist naar de les als je blessures hebt of je niet fit voel. Verbaas jezelf hoe fit je weer naar huis gaat.

Tijdens de les worden bewegingen bewust met aandacht en een glimlach uitgevoerd. De weg van en naar de houding is het belangrijkste.

Een opmerking die ik vaak krijg :”Yoga dat is toch lekker ontspannen op een matje?” Dit klopt, voor de laatste 10 a 15 minuten van de les. De overige 75 minuten ben je actief in beweging.

De ontspanning aan het eind van de les is bedoeld om je lichaam en geest bewust tot rust te laten komen. De inspanning van de les valt hier op zijn plek. Zodat je energiek, blij en met een rustig hoofd verder kunt met de rest van je dag.

Yoga Swing lessen

Een Yoga Swing les is een Yoga les met hulp van een hangmat (de swing). Dit wordt ook Aerial Yoga en Anti-Gravity yoga genoemd.
Het is leuk, speels en maakt uitdagende houdingen toegankelijk. Je maakt gebruik van de zwaartekracht om je wervelkolom te verlengen en ontspannen. Het is een schitterende manier en om je core/powerhouse/ buik- en houdingspieren te trainen.

In de overige lessen in het Borchuus  gebruiken we de swing als prop om meer verdieping in de houdingen te zoeken.

 

Comments are closed